Regulamin

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego https://www.vetfood.pl/sklep/. Sklep prowadzi firma REGIS Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. W. Sławka 3A, 30-633 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000129238, NIP nr 6830007537, kapitał zakładowy 510 000,00 złotych, adres poczty elektronicznej: bok@vetfood.pl zwany dalej Sprzedawcą.

Spis treści:

I. Postanowienia ogólne
II. Definicje
III. Kontakt ze sprzedawcą
IV. Wymogi techniczne i zasady korzystania ze sklepu internetowego
V. Usługi świadczone drogą elektroniczną
VI. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
VII. Ceny i płatności
VIII. Realizacja zamówienia
IX. Prawo odstąpienia od umowy
X. Skutki odstąpienia od umowy
XI. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
XII. Reklamacje
XIII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
XIV. Dane osobowe
XV. Zastrzeżenia
XVI. Dostawa
XVII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
XVIII. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
XIX. Gwarancje
XX. Postanowienia końcowe

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.vetfood.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  2. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta lub Klienta zagranicznego szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient lub Klient zagraniczny powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
  3. Regulamin został przygotowany w sposób umożliwiający dostępność treści zgodnie ze standardem WCAG 2.1, w zakresie kontrastu, struktury nagłówków i alternatywnych wersji językowych, o ile zostały udostępnione.

II. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  2. Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
  3. Klient zagraniczny – osoba fizyczna, który posiada miejsce zamieszkania lub siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na terenie jednego z państw Unii Europejskiej, i który dokonuje Zamówienia z dostawą poza granice Polski, zgodnie z warunkami wskazanymi w niniejszym Regulaminie.
  4. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  5. Konto Klienta – przydzielona danemu Klientowi lub Klientowi zagranicznemu nieodpłatna część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient/Klient zagraniczny może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
  6. Konsument – Klient lub Klient zagraniczny będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza lub zawodową;
  7. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  8. Regulamin – niniejszy dokument;
  9. Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
  10. Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem lub Klientem zagranicznym;
  11. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów lub Klientów zagranicznych drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  12. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
  13. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  14. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta lub Klienta zagranicznego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

III. Kontakt ze sprzedawcą

  1. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:

Serwis obsługi Kupujących jest dostępny od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8:00 do 16:00.

IV. Wymogi techniczne i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient lub Klient zagraniczny, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    a. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
    b. dostęp do poczty elektronicznej,
    c. przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
    d. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta lub Klienta zagranicznego, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
  3. Klient i Klient zagraniczny zobowiązany jest w szczególności do:
    a. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    b. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    d. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów lub Klientów zagranicznych oraz dla Sprzedawcy,
    e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    f. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

V. Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta lub Klienta zagranicznego żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.
  3. Klient lub Klient zagraniczny ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta lub Klienta zagranicznego adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient lub Klient zagraniczny w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta lub Klienta zagranicznego żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
  4. Klient lub Klient zagraniczny ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient lub Klient zagraniczny dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
  5. Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
  6. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient lub Klient zagraniczny wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
  7. Sprzedawca weryfikuje opinie publikowane w Sklepie pod kątem autentyczności, umożliwiając ich wystawienie wyłącznie osobom, które nabyły dany produkt za pośrednictwem Sklepu. Opinie pochodzą wyłącznie od zweryfikowanych użytkowników.
  8. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
  9. W przypadku naruszenia przez Klienta lub Klienta zagranicznego postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
  10. Klient lub Klient zagraniczny zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do konta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania osób trzecich wynikające z uzyskania dostępu do konta użytkownika na skutek niedochowania należytej staranności po stronie Klienta/Klienta zagranicznego.

VI. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty Sprzedającego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz są zaproszeniem Klientów lub Klientów zagranicznych do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży., w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Podane ceny produktów, w tym ceny promocyjne, obowiązują dla sprzedaży z dostawą na terenie Polski. W przypadku zakupów z dostawą poza granicę Polski, ceny mogą ulec zmianie w zależności od obowiązującej stawki VAT w kraju dostawy.
  4. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  5. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  6. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  7. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia zapoznania się z treścią i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  8. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedającemu przez Kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży rzeczy będących przedmiotem zamówienia i nie jest tożsame z rezerwacją stanów magazynowych wybranych produktów, do momentu opłacenia zamówienia.
  9. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi po weryfikacji, czy zamówienie zostało opłacone i może zostać przyjęte do realizacji, i przyjęcia oferty Kupującego, co następuje poprzez osobną wiadomość e-mail z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji. W momencie otrzymania przez Kupującego powyższej informacji zostaje zawarta umowa sprzedaży.
  10. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  11. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto Klienta lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym zamówieniu.
  12. Brak wpłaty za zamówienie w terminie do 7 dni od dnia złożenia zamówienia, uprawnia Sklep do odstąpienia od umowy sprzedaży i anulowania zamówienia. Przez wpłatę rozumie się wpływ środków na rachunek bankowy Sklepu lub subrachunek prowadzony przez PayU. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca wyśle Kupującemu na trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego.
  13. Treści i grafiki umieszczone na witrynie są prawnie chronioną własnością REGIS Sp. z o.o. i bez jej zgody nie mogą być wykorzystywane w jakikolwiek sposób przez inne osoby.
  14. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

VII. Ceny i płatności

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
  2. Klienci indywidualni z Polski za złożone zamówienie mogą zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:

REGIS Sp. z o.o.
ul. W. Sławka 3A, 30-633 Kraków
PL 03 1140 1081 0000 2329 4000 1002

W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia, otrzymany w mailowym potwierdzeniu.

3. Klienci zagraniczni za złożone zamówienia mogą zapłacić za pośrednictwem bramki płatniczej PayPal.
4. Sprzedawca nie oferuje możliwości płatności za pobraniem.
5. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta/Klienta zagranicznego o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta/Klienta zagranicznego w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
6. Zamówienia nie opłacone nie będą realizowane.
7. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

VIII. Realizacja zamówienia

1. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
2. Sprzedawca oferuje wysyłkę towaru na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Wysyłka zagraniczna jest dostępna dla terytorium:

3. Oferowane metody wysyłki zamówienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej to:

4. Dla zamówień zagranicznych oferowana metoda wysyłki to:

5. Klient zagraniczny ma obowiązek upewnić się, że kraj dostawy znajduje się na liście państw, do których realizowana jest wysyłka. Lista krajów dostępna jest na stronie Sklepu oraz w koszyku.
6. Koszt wysyłki zagranicznej uzależniony jest od wagi zamówienia oraz kraju dostawy. Szczegółowe stawki kosztów przesyłki międzynarodowej są prezentowane w koszyku zakupowym przed dokonaniem płatności.
7. W przypadku zwrotu do Sprzedawcy przesyłki zawierającej zakupiony towar, na skutek nieodebrania przez Kupującego powyższej przesyłki z przyczyn leżących po stronie Kupującego, Sprzedawca zwraca Kupującemu wartość zamówienia pomniejszoną o koszty wysyłki wg. cennika wysyłek Sklepu internetowego, z tytułu poniesionych kosztów odsyłki.

IX. Prawo odstąpienia od umowy

1. Kupujący będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta mają prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w rozdz. 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

3. Aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w rozdz. 3 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).

4. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

X. Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy, Sprzedawca zwraca Kupującemu będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami konsumenta odstępującemu od umowy zgodnie z rozdz. 8 Regulaminu wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego odstępującego od umowy o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, przy czym koszty doręczenia zamówionego towaru są zwracane do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres:

Targowisko 553, 32-015 Kłaj

niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

5. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
6. Sprzedawca nie zaakceptuje zwrotu towarów noszących ślady zużycia i otwartych. W takiej sytuacji Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy zwrotu pieniędzy, a Kupujący winien na własny koszt odebrać wadliwy lub używany towar.

XI. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta w odniesieniu do umowy:

2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta.

XII. Reklamacje

  1. Sprzedawca zapewnia dostawę towaru wolnego od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi względem Kupujących odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556 oraz następnych Kodeksu cywilnego oraz za niezgodność towaru z umową w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta lub Klienta zagranicznego będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów lub Klientów zagranicznych będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
  3. W przypadku wystąpienia wady towaru, reklamacje można składać w dowolnej formie, przy czym preferowane jest składanie reklamacji:

Targowisko 553, 32-015 Kłaj,

przy czym niezbędny jest wcześniejszy kontakt ze Sprzedawcą w celu ustalenia szczegółów wysyłki. W wypadku Klienta lub Klienta zagranicznego będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

10. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie oraz jest dołączana do towaru.
11. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji przez Sprzedawcę.
12. Za wszelkie reklamacje i zwroty towarów dla zamówień zagranicznych zakupionych na stronie sklepu internetowego odpowiada Unipro Sp. z o.o. zgodnie z warunkami niniejszego rozdz. XII.
13. W przypadku reklamacji i zwrotów dotyczących zamówień zagranicznych, Klient zagraniczny powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z obsługą klienta w celu ustalenia sposobu dostarczenia reklamowanego towaru. Koszty przesyłki zwrotnej dla klientów indywidualnych z UE pokrywa Sprzedawca tylko w przypadku uznanej reklamacji.
14. Klient i Klient zagraniczny, przed skorzystaniem z prawa odstąpienia od umowy lub wymiany towaru, ma prawo żądać naprawy, o ile to możliwe i ekonomicznie uzasadnione, zgodnie z przepisami o trwałości i zrównoważonym rozwoju produktów.

XIII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

2. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013, Sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania, że platforma ODR jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
3. Konsument mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej może również skorzystać z prawa do złożenia skargi za pośrednictwem Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECC-Net) właściwego dla swojego kraju. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: https://www.eccnet.eu.

XIV. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
  3. Składając zamówienie Kupujący jest zobowiązany do udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych przez firmę kurierską i operatora płatności PayU (o ile wybrano tę metodę płatności) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
  4. Zgoda na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolna, jednak niewyrażenie zgody skutkuje brakiem możliwości dalszej współpracy z Administratorem Danych.
  5. Każdemu przysługuje prawo do:

6. Dane osobowe nie będą transferowane do państwa trzeciego.
7. Dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom z wyjątkiem tych, które są uprawnione do ich uzyskania na podstawie przepisów obowiązującego prawa.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa lub do zakończenia współpracy zależnie od charakteru danych.
9. Dane osobowe nie podlegają profilowaniu.
10. Sprzedawca przetwarza wyłącznie te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowej realizacji umowy, z zachowaniem zasady minimalizacji wynikającej z art. 5 ust. 1 lit. c RODO.
11. Sprzedawca nie podejmuje wobec Klientów lub Klientów zagranicznych zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania, które wywoływałyby wobec Klienta lub Klienta zagranicznego skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na niego wpływały.
12. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych odpowiedzialnego za kwestie związane z ochroną danych osobowych. Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych prosimy kierować na adres e-mail: marian.achinger@regis.com.pl.

XV. Zastrzeżenia

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
  6. Do umów zawartych między Kupującym a Sprzedawcą zastosowanie ma prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
  7. Niezależnie od postanowień pkt 6 niniejszego rozdziału, bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju pochodzenia Kupującego będącego konsumentem, będą przestrzegane.
  8. Wybór kraju dostawy innego niż Polska na terenie UE spowoduje zmianę wyświetlanej ceny produktu, z uwzględnieniem stawki VAT obowiązującej w kraju wysyłki.
Kraj Standardowa stawka VAT
Austria 20%
Belgia 21%
Cypr 19%
Czechy 21%
Dania 25%
Estonia 22%  24% od lipca 2025
Francja 20%
Niderlandy 21%
Niemcy 19%
Słowacja 23%
Szwecja 25%

9. Dla Klientów zagranicznych wszystkie prawa i obowiązki wynikające z niniejszego regulaminu są zgodne z przepisami unijnymi. Wersja językowa interfejsu sklepu (np. angielska) jest dostępna i ma charakter pomocniczy. Wiążącą wersją umowy pozostaje wersja polska, chyba że strony uzgodnią inaczej.
10. W przypadku sporu z Klientem zagranicznym będącym Konsumentem z innego kraju UE, Sprzedawca zobowiązuje się współpracować w dobrej wierze z Europejskim Centrum Konsumenckim oraz innymi właściwymi organami ADR (Alternative Dispute Resolution).

XVI. Dostawa

  1. Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wybranych krajów Unii Europejskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta lub Klienta zagranicznego w trakcie składania Zamówienia.
  2. Klient indywidualny z Polski może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
    a. za pośrednictwem paczkomatów InPost
    b. za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS.
  3. Dla zamówień zagranicznych oferowana metoda wysyłki to kurier GLS. Dotyczy to wyłącznie Klientów zagranicznych w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
  4. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta i Klienta zagranicznego o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  5. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych.
  6. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta lub Klientów zagranicznych, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
  7. Jeżeli dla towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

XVII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy

  1. Klient lub Klient zagraniczny będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Klient lub Klient zagraniczny może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
  4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta lub Klienta zagranicznego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta lub Klienta zagranicznego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta zagranicznego.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Klient lub Klient zagraniczny ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.

XVIII. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Klient i Klient zagraniczny może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: : Regis Sp. z o.o., ul. Targowisko 553, 32-015 Kłaj, na adres poczty elektronicznej: reklamacje@vetfood.pl, numer telefonu 12 635 67 00.
  2. W reklamacji Klient i Klient zagraniczny powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta lub Klienta zagranicznego, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta lub Klienta zagranicznego do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta/Klienta zagranicznego.

XIX. Gwarancje

  1. Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera.
  2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.

XX. Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem lub Klientem zagranicznym, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem lub Klientem zagranicznym, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient i Klient zagraniczny zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci i Klienci zagraniczni posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient lub Klient zagraniczny posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z umowy, jeżeli nastąpiło ono wskutek zdarzeń siły wyższej, takich jak: klęski żywiołowe, wojna, ataki cybernetyczne, przerwy w dostawie energii, decyzje organów administracji publicznej, strajki lub inne okoliczności pozostające poza kontrolą Sprzedawcy.

Formularze:
Formularz reklamacji towaru
Formularz odstąpienia od umowy świadczenia usługi
Formularz odstąpienia od umowy

Pouczenia:
Pouczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży
Pouczenie o odstąpieniu od umowy świadczenia usług